Tillbax i Umeå igen...

E lite trötter idag efter tidig morgon och en helt fantasktiskt trevlig Weekend i Stockholm :)
Tog som sagt nattåget ner i torsdags för att hoppa av i Uppsala på fedag morgon. Åkte iväg till Bärby för att säga hej till grabbarna och kolla läget lite runt jobb. Men insåg någontans på vägen lite vidden av hur lång tid det kommer att ta och pendla fram och tillbaka till Uppsala samt att jag kommer att behöva köpa 3 stycken olika kort för att ta mig dit och hem. Så jag tror att jag måste söka mig arbete på lite annat håll...

Mötte upp Jenny och Tove en sväng sedan inne i sthlm för att äta  lunch samt för att skriva lite uppsats, jag var dock norrlandsklädd och höll på att dö av värmeslag. Efter att ha jagat eluttag en bra stund till lille datorn slog vi oss tillslut ner på ett trevligt Cafe för att skriva lite. Åkte sedan till Jeanette och "Torsten" för att lämna mina grejjer där då tanken var att jag skulle sova hos dom senare. Åkte sedan vidare till Sannas afterwork, d va riktigt trevligt! :) Sen drog jag till Helenes krog för att möta upp lite blandat folk för att avnjuta en middag i goda vänners lag :) Tror vi blev 10 pers tillslut. Har nog sällan sett så stora portioner, så man fick verkligen valuta för pengarna! Rekommenderas!
Mätt som en gnu drog jag sedan vidare till St Eriksplan..:)

Lördag skulle jag och Tove egentligen ta en sväng på IKEA men vi tog oss bara till Skärholmens centrum där vi shoppade loss :) Åkte sedan vidare till Sara och Göran för en trevlig afton med tacos, Guitar hero, sing star och en massa sprit med tillhörande utgång. Stället vi var ute på var ett 20-års ställe och vi blev kallade för veteraner av dörrvakten..haha! :) Det dansades (se dansstegen i videon ovan)  och dracks mer drinkar och skumpa...kvällen blev lite oklar med ack så fantastiskt trevligt jag hade! :)

Söndag: Mer död än levande..men lyckades tillslut ta mej ur lägenheten och frakta mej bort till Jea för att byta lite kläder och ta mig till Herr Grundet för att titta på lyan som jag kanske kommer att få hyra i lite mer än ett år! Wiiiii!! :) Den ligger vid Hornstull och man har utsikt över hela riddarfjärden fårn solterassen på taket! :) Så nu e d bara att hålla tummarna! :)

Måndag: En tur på stan med lite mer shopping...och idag bar det av hemåt...fick skjuss till Arlanda *glad*
Nu borde jag sätta igång att röjja i lägenheten då jag får en inneboende på torsdag..men jag tror det får bli en powernap först!

Tack alla ni som gjorde även denna gång i Sthlm underbar! ;p

Puss å kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0